Monthly Archives: Ιούνιος 2018

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή, για τους αυτοαπασχολούμενους αυτοκινητιστές

Ερώτηση για τις οφειλές που έχουν στο ασφαλιστικό ταμείο και τη μεταβίβαση ή κατάθεση της άδειας για τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) και Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) κατέθεσαν προς την υπουργό Εργασίας οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος ΚατσώτηςΓιάννης ΓκιόκαςΝίκος Καραθανασόπουλος και Μανώλης Συντυχάκης. Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης:

«Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 13 του ΠΔ 258 του 2005 (ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΟΑΕΕ ΦΕΚ Α’ 316/2005):

»3. Κάθε ιδιοκτήτης ΔΧ αυτοκινήτου που μεταβιβάζει κατόπιν οριστικού συμβολαίου την κυριότητα ή χρήση και εκμετάλλευση του αυτοκινήτου του σε άλλον, είτε εξ ολοκλήρου, είτε κατά ποσοστό, υποχρεούται να προσκομίζει στο συμβολαιογράφο ή στην αρμόδια Δημόσια Αρχή και βεβαίωση του ΟΑΕΕ περί πλήρους εξόφλησης των υποχρεώσεών του από πάσης φύσεως οφειλές, ανεξάρτητα αν αυτές έχουν κεφαλαιοποιηθεί και καταβάλλονται σε δόσεις.

4. Οι συμβολαιογράφοι, καθώς και κάθε αρμόδια κατά Νόμον Αρχή, υποχρεούνται να αρνηθούν τη σύνταξη συμβολαιογραφικής πράξης μεταβίβασης ΔΧ αυτοκινήτου ή την έκδοση απόφασης οριστικής παραίτησης ή ανάκλησης του δικαιώματος της άδειας κυκλοφορίας ΔΧ αυτοκινήτου, σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν προσκομίσει βεβαίωση του Οργανισμού περί εξόφλησης των οφειλομένων προς αυτόν εισφορών».

Με βάση τις παραπάνω διατάξεις πολλοί αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες ΦΔΧ και ΕΔΧ που έχουν συσσωρεύσει χρέη στον ΟΑΕΕ πριν και συνεχίζουν στον ΕΦΚΑ σήμερα, παραμένουν εγκλωβισμένοι και φορτώνονται με νέα χρέη γιατί η Εφορία αρνείται να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών χωρίς την προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών για τον ίδιο λόγο δεν δέχονται την κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ότι πολλοί αυτοαπασχολούμενοι κάτοχοι άδειας αυτοκινήτου ΔΧ ενώ ουσιαστικά έχουν διακόψει την επαγγελματική τους δραστηριότητα ή έχουν φτάσει σε ηλικία συνταξιοδότησης δεν μπορούν να προχωρήσουν σε διακοπή και κατάθεση της άδειας και συνεχίζουν να χρεώνονται με επιπλέον εισφορές και προσαυξήσεις και να κινδυνεύουν με διώξεις και κατασχέσεις.

Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση της μεταβίβασης της άδειας, που η πραγματοποίησή της θα τους έδινε τη δυνατότητα να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τα χρέη τους.

Ακόμα υπάρχουν και περιπτώσεις που το αυτοκίνητο έχει κλαπεί και με βάση τις παραπάνω ρυθμίσεις συνεχίζουν να επιβαρύνονται με ασφαλιστικές εισφορές και προσαυξήσεις.

Για τους λόγους αυτούς:

Ζητάμε να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ οι παραπάνω διατάξεις και να μη χρειάζεται η ασφαλιστική ενημερότητα για να μεταβιβαστεί ή κατατεθεί η άδεια ΔΧ.

Δηλαδή να μπορεί ο ιδιοκτήτης ΔΧ αυτοκινήτου:

  • Να μεταβιβάσει την άδεια ή να κλείσει τα βιβλία του στην Εφορία.

  • Να μπορεί να καταθέσει τα χαρτιά του για να βγει σε σύνταξη.

  • Να μπορεί να μεταβιβάσει την άδεια αν του έχουν κλέψει το φορτηγό.

  • Να δοθεί η δυνατότητα παραχώρησης, με κάθε νόμιμο τρόπο, του ποσού που θα εισπραχθεί, από τη μεταβίβαση, απευθείας στο ασφαλιστικό ταμείο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι προτίθεται να κάνει για να σταματήσει αυτή η ταλαιπωρία εκατοντάδων ιδιοκτητών ΦΔΧ και να προωθήσει την κατάργηση των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 13 του Προεδρικού Διατάγματος 258 του 2005». 

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

25 Ιουνίου 2018

Απευθυνόμαστε σε εσένα συνάδελφε που δυσκολεύεσαι να τα βγάλεις πέρα γιατί μας φορολογούν από το πρώτο ευρώ, μας στερούν δικαιώματα που έχουν κερδηθεί με αγώνες, μας εξαναγκάζουν να δουλεύουμε από το πρωί ως το βράδυ, μας κόβουν παροχές υγείας και πρόνοιας. Δίκαια λοιπόν αγανακτείς που αναγκάζεσαι να βάζεις βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώνεις τα χαράτσια που σου έχουν φορτώσει και να πας ένα κομμάτι ψωμί στην οικογένειά σου, όμως αυτή η αγανάκτηση να μην γίνεται φρένο στις απαιτήσεις σου, για μια ζωή με δικαιώματα.

Σε καλούμε να σκεφτείς τι πραγματικά φταίει που οι ζωές μας χειροτερεύουν καθημερινά. Να σκεφτείς ότι αυτό που ζούμε είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θεωρεί διαρθρωτικό πρόβλημα προς λύση τους αυτοαπασχολούμενους, γιατί εμποδίζουν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Η πείρα των τελευταίων χρόνων απέδειξε ότι, όσοι περιμένουν λύσεις από την εναλλαγή των κυβερνήσεων ή περιμένουν κάποιους άλλους να κάνουν κάτι γι αυτούς, αναζητούν ατομικές λύσεις και παραμένουν μακριά από την συσπείρωσή τους στο Σωματείο, η κατάσταση πάει από κακό στο χειρότερο. Η απαξίωση της συλλογικής οργάνωσης, της αλληλεγγύης και η ηττοπάθεια απέναντι σε αυτή την κατάσταση, είναι οι χειρότεροι εχθροί.

Όσες γραβάτες και να προβάρουν, όσες φρούδες ελπίδες κι αν σπείρουν, όσα συγκαλυμμένα ψέματα κι αν πουν, αυτό που δείχνει η πραγματικότητα, αυτό που δείχνει ο καθημερινός αγώνας για επιβίωση, είναι πως τίποτα από αυτά που υπόσχονται δεν αφορά σ’ εμάς και στα παιδιά μας.

Από εμάς εξαρτάται αν θα ζήσουμε σαν άνθρωποι.

Να μην σκύψουμε άλλο το κεφάλι.

Έλα στη Γενική Συνέλευση.

Σε καλούμε για να οργανώσουμε μαζί τον αγώνα. Πάρε μέρος στη ζωή και τη δράση του Σωματείου σου. Διεκδίκησε μαζί με τους συναδέλφους σου, το δικαίωμα στην αξιοπρεπή ζωή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο.

Δες πόσα σου μένουν πραγματικά το μήνα μετά τους φόρους και τα τέλη!!!

Συνάδελφοι, έχετε σκεφτεί που μας οδηγεί η βάρβαρη πολιτική που εφαρμόζουν σε όλη τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις που στηρίζουν τις επιλογές της ΕΕ και του παγκόσμιου κεφαλαίου???

Έχετε σκεφτεί κάτω από ποιες συνθήκες παλεύουμε καθημερινά για να επιβιώσουμε (και όχι να ζήσουμε), δουλεύοντας από 12 έως 16 ώρες???

Έχετε σκεφτεί πόσα πληρώνουμε προς το δημόσιο (εφορία, ταμείο κλπ) κάθε χρόνο και πόσα μας μένουν στο τέλος κάθε μήνα???

Ένα παράδειγμα για το πραγματικό εισόδημα που μένει στην τσέπη μας στο τέλος του μήνα είναι ο παρακάτω πίνακας.

Δείτε τον και σκεφτείτε την ευθύνη του καθενός από εμάς για την αποδοχή των εξοντωτικών χαρατσιών, την υποχώρησή μας από τις διεκδικήσεις, την μη αντίδρασή μας σε όλα αυτά που μας έχουν οδηγήσει σε αυτό το χάλι, τη μη συμμετοχή στο Σωματείο, στις κινητοποιήσεις, που μας έχουν αδρανοποιήσει.

Τι περιμένουμε άραγε να έρθει κάποιος …άλλος να μας σώσει???

Πριν από 100 χρόνια ο ποιητής είχε πει!!

«Ξύπνα μονάχα απ το αποκοίμισμά σου,

μη σκύβεις, λεημοσύνες μη ζητάς,

τρίζε τα δόντια, αγρίεψε, ανταριάσου,

σπάσε όποιο εμπρός σου εμπόδιο απαντάς.

Ρίχνε ότι κόβει την ορμή σου, χίμα

σαν ακράτητη θάλασσα πλατειά·

κάθε άλλο μεγαλείο μπροστά σου τρίμμα

ας πέσει απ τη γερή σου τη γροθιά.

Αιώνες δεν απόστασες να γέρνεις

σαν το νωθρό το βόδι στο ζυγό,

να σου θερίζουν άλλοι ό τι εσύ σπέρνεις,

αργούς να τρέφεις στάζοντας ιδρό;

Να χύνης αίμα αυτούς για να πλουταίνεις,

να τους υψώνης σκύβοντας στη γη,

και συ να λαχταράς, να μη χορταίνεις

και το πικρό σου, το ξερό ψωμί!

Την πόρτα αν δεν ανοίγει, τη σπαν, σας είπα.

Τι στέκεστε, τι γέρνετε σκυφτοί;

Λαέ σκλάβε, δειλέ, ανανιώσου, χτύπα!

Και κέρδισε μονάχος το ψωμί.»

 

Δείτε τον πίνακα σε pdf εδώ: ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΗΝΙΑΙΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

Καταγγελία για την άρνηση του Υπουργείου να μας δεχτεί.

Το Σωματείο μας αφού έδωσε αρκετό χρόνο στους υπεύθυνους του Υπουργείου, προχώρησε σε καταγγελία για την απαράδεκτη άρνηση να δεχτούν τους εκπροσώπους των αυτοαπασχολούμενων φορτηγατζήδων.

Είναι ξεκάθαρο πια ότι η προσπάθεια του Υπουργείου να «τρενάρει» το αίτημα μας για συνάντηση και συζήτηση των μεγάλων προβλημάτων που απασχολούν την πλειοψηφία των συναδέλφων, που δεν έχουν εταιρίες και φυσικά είναι «διαρθρωτικό πρόβλημα» που πρέπει να διορθωθεί όπως έχουν δηλώσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έρχεται με τη απίστευτη δικαιολογία, την πρώτη φορά, ότι …δεν βρίσκουν το αίτημα, τη δεύτερη να επικαλούνται τάχα λάθος στην …κοινοποίηση, την τρίτη να επικοινωνούν τηλεφωνικά και να επικαλούνται διάφορες άλλες φαιδρές δικαιολογίες.

Διαβάστε την καταγγελία παρακάτω:

«Καταγγέλλουμε την εξοργιστική και απαξιωτική στάση της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, η οποία ΑΡΝΗΘΗΚΕ να δεχτεί αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας μας και του Σωματείου Αυτοαπασχολούμενων Ιδιοκτητών Φορτηγών Οδικών Μεταφορών Αττικής (ΣΑΙΦΟΜ), προβάλλοντας φτηνές δικαιολογίες, ότι δήθεν δεν έχουμε κάνει αίτημα, παρά το γεγονός ότι έχουμε απευθύνει επίσημα αιτήματα για συνάντηση από τις αρχές του Απρίλη, δεύτερο αίτημα στις αρχές του Μάη και τρίτο προχθές.

Το Υπουργείο απαξιεί να μας απαντήσει από το 2016, όταν είχαμε συναντηθεί με τον κ. Μαυραγάνη, για τα αιτήματα των αυτοαπασχολούμενων, σχετικά με καυτά θέματα που τους απασχολούν, δείχνοντας την απαράδεκτη περιφρόνηση – απαξίωση προς τους εκπροσώπους των φτωχών μεροκαματιάρηδων φορτηγατζήδων.

Με την στάση τους αυτή αποδεικνύουν την αδιαφορία τους για τα προβλήματα που απασχολούν τους αυτοαπασχολούμενους, ενδιαφερόμενοι μόνο για τις απαιτήσεις των εκπροσώπων των εταιριών, συμμετέχοντας στις φιέστες που στήνουν κάθε τόσο, προετοιμάζοντας την «ανάπτυξη» των εταιριών τους.

Αποδεικνύουν ακόμα ότι συνεχίζουν την ίδια πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, που στόχο έχουν την εξαφάνιση των αυτοαπασχολούμενων του κλάδου, κατ εντολή των μεγαλοεταιριών και της ΕΕ.

Απαιτούμε την άμεση λύση των προβλημάτων μας.

  • Κατάργηση του θεσμού της οικονομικής επιφάνειας για τους αυτοαπασχολούμενους, κατόχους μιας άδειας.

  • Να επιτραπεί η παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας στο υπουργείο, ανεξάρτητα από οφειλές στο ταμείο ασφάλισης, για να σταματήσουν να «κρατούνται ως όμηροι» στο επάγγελμα και να φορτώνονται με επιπλέον χρέη (ταμείο, φόρους, ασφάλιστρα, ΚΤΕΟ κλπ), οι συνάδελφοι που έχουν κατεστραμμένα, ακινητοποιημένα ή αυτοκίνητα που έχουν κλαπεί.

  • Κατάργηση των νόμων που επιτρέπουν την μίσθωση ΙΧ φορτηγών στην εμπορευματική μεταφορά και άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες. Υποχρεωτική χρήση φορτηγών ΔΧ στις εμπορευματικές μεταφορές με αντίστοιχη επαγγελματική άδεια.

  • Κατάργηση των διοδίων. Δραστική μείωση των προστίμων που επιβάλλονται για την χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου.

  • Κατάργηση του ΕΦΚ στα καύσιμα. Αφορολόγητο πετρέλαιο όπως στους εφοπλιστές.

  • Επιδότηση του αυτοαπασχολούμενου κατόχου μιας άδειας, για την αντικατάσταση του οχήματος με νεότερης τεχνολογίας, στο 50% της αξίας. Αντίστοιχα μέτρα στήριξης για την αναγκαία προσαρμογή στις εκάστοτε τεχνολογικές προδιαγραφές.»

Πρόστιμα για την αδήλωτη εργασία

Στη διαβούλευση τέθηκε το νομοσχέδιο για την «αρχιτεκτονική» των προστίμων για την αδήλωτη εργασία. Η ισχύς του ξεκινά μετά την έκδοση και σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο «Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας. Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων, Επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων και άλλες διατάξεις»

Σημαντικό είναι το θέμα ότι και όταν το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή και ψηφιστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του, για να ισχύσουν τα άρθρα για την αδήλωτη εργασία, θα πρέπει να εκδοθεί σχετική Υπουργική Απόφαση.

Στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΔΗΛΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ καθορίζεται το πρόστιμο, που θα επιβάλλεται στους εργοδότες αν προσλάβουν τον «αδήλωτο εργαζόμενο» και για πόσο διάστημα, αλλά και τί θα ισχύει σε περίπτωση υποτροπής του εργοδότη, η οποία διαπιστώνεται εντός τριών (3) ετών από τον πρώτο έλεγχο.

Ανάλογα λοιπόν με την πρόσληψη, ο εργοδότης θεμελιώνει και δικαίωμα και προϋποθέσεις έκπτωσης, Έτσι: