ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

Η ίδρυση του Σωματείου έγινε το 1952 με αρχική ονομασία Σ.Ε.Τ.Α (ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΤΡΙΤΡΟΧΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ)

Η ιστορική διαδρομή του Σωματείου μας συνεχίστηκε έως το 1967 όπου και έπαψε να λειτουργεί με απόφαση της χούντας των Συνταγματαρχών, όπως και όλες οι συνδικαλιστικές Οργανώσεις και ότι είχε σχέση με τον συνδικαλισμό, μέχρι την Αντιπολίτευση το 1974 όπου και επαναλειτούργησε, με Πρόεδρο τον συνάδελφο Χ. Χαραλαμπόπουλο και με την ίδια ονομασία Σ.Ε.Τ.Α. πάντα στην πρώτη γραμμή των διεκδικήσεων για καλυτέρευση των συνθηκών φτάνει έως και το 1980.

Με την δημοσίευση του Νόμου 1073/80 – Αντικατάσταση Τρίκυκλων Μηχανών με Φορτηγά με 4 ρόδες και μικτό βάρος 3 τόνους το Σ.Ε.Τ.Α. μετονομάζεται σε Σ.Ε.Ι.Τ.Φ.Α (ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΡΙΤΟΝΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ).
Συνεχίζει τη δράση του δυναμικά και αγωνιστικά κάτω από δύσκολες συνθήκες και συγκυρίες, παρά την απαξίωση του συνδικαλισμού που επιχειρούν οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν, παλεύοντας για την επίλυση των κλαδικών προβλημάτων, απαιτώντας την αύξηση του τονάζ και την ελεύθερη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς όλη την Ελλάδα.

Σταδιακά κερδίζει, μαζί με όλο τον κλάδο, την αύξηση του τονάζ στους 6 αρχικά και τους 8 τόνους μετά, συνεχίζοντας την διεκδίκηση για Πανελλαδική Άδεια στις Εμπορευματικές Μεταφορές.

Το 2010 πρωτοστατεί στις απεργιακές κινητοποιήσεις για να μην περάσει ο νόμος ταφόπλακα (3887/10), που στην ουσία καταργεί το επάγγελμα και δίνει τη δουλειά μας στα μονοπώλια, στήνοντας δύο απεργιακές ντάνες, στην Πέτρου Ράλλη και στην Αλίμου, ενώ μέλη του συμμετέχουν και στις άλλες ντάνες που έχουν δημιουργηθεί.
Συμμετέχει σε όλες τις Συνελεύσεις, βάζοντας πάντα μπροστά τα συμφέροντα των αυτοαπασχολούμενων συναδέλφων, διαχωρίζει τη θέση του από τους συμβιβασμένους συνδικαλιστές.

Λίγο πριν το σπάσιμο της απεργίας, προπυλακίζονται τα μέλη μας από τους γνωστούς – άγνωστους «αγανακτισμένους», που φτάνουν στο σημείο να χτυπήσουν τον Πρόεδρο μας και να αποβάλουν από την αίθουσα του ΠΣΧΕΜ τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο, παίζοντας ανοικτά το παιχνίδι των συμβιβασμένων του κλάδου.

Παρά τις προειδοποιήσεις μας προς τους συναδέλφους οι «Συνομόσπονδοι» (όπως αυτοαποκαλούνται) σπάνε την απεργία στις 2:00 το πρωΐ, μετά από συνολικά 42 μέρες απεργία (11 μέρες τον Ιούλιο και 31 τον Σεπτέμβρη), επικαλούμενοι τάχα την …επιστράτευση που έχει προχωρήσει η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΛΑΟΣ.

Μετά το ξεπούλημα των απεργιακών κινητοποιήσεων το Σωματείο μας συνεχίζει να συμμετέχει στις Πανελλαδικές Συνελεύσεις που καλούν οι «Συνομόσπονδοι», βάζοντας τους απέναντι στις ευθύνες τους, αντιμετωπίζοντας την συνεχιζόμενη επιθετική τακτική τους, με επιχειρήματα και αποδείξεις για το ρόλο τους.

Ακολουθεί η απογοήτευση και η εγκατάλειψη των Σωματείων από τους συναδέλφους. Παρ’ όλα αυτά το Σωματείο μας, με την ξεκάθαρη θέση που κράτησε καθ’ όλη τη διάρκεια των κινητοποιήσεων, αυξάνει τα ενεργά μέλη του και την επιρροή του.

Φτάνοντας στο 2014 και αφού οι Μεταφορές με τον νόμο 3887/10 και τις δεκάδες τροποποιήσεις που ακολούθησαν, να έχουν ονομαστεί «Οδικές Μεταφορές» και έχουν γίνει ενιαίες, χωρίς διαχωρισμούς σε κατηγορίες, με τις Νομαρχίες να έχουν γίνει Περιφέρειες και με την κρίση να έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, το Σωματείο αποφασίζει την τροποποίηση του καταστατικού του, για τρίτη φορά, με τίτλο Σ.Α.Ι.Φ.Ο.Μ. (ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ), αλλάζοντας και την φιλοσοφία του αφού απευθύνεται μόνο σε αυτοαπασχολούμενους, αποκλείοντας τους επιχειρηματίες των ΑΕ και των ΕΠΕ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *