Monthly Archives: Οκτώβριος 2016

Όροι και προϋποθέσεις για προσωρινή ακινησία Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης (Φ.Δ.Χ.).

Συνάδελφοι σας κάνουμε γνωστή την Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ.10035/2523/131, για ενημέρωση σας σχετικά με το θέμα «Όροι και προϋποθέσεις θέσης σε προσωρινή ακινησία Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης (Φ.Δ.Χ.) και Επιβατικού (Ε.Δ.Χ.) οχήματος, κατά το άρθρο 121 του Ν.4199/2013 (Α’ 216)», σχετικής με τους όρους και τις προϋποθέσεις θέσης σε ακινησία Δημοσίας Χρήσης Οχημάτων.

Με την παραπάνω υπουργική απόφαση, ρυθμίζονται θέματα όπως το χρονικό διάστημα της προσωρινής ακινησίας και οι προϋποθέσεις εξαίρεσης ασφάλισης από τον Ο.Α.Ε.Ε.

Από την ανάγνωση των προϋποθέσεων που χρειάζονται για να κατατεθούν οι πινακίδες, μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε ότι και για αυτή την κυβέρνηση δεν υπάρχουν οι αυτοαπασχολούμενοι. Ότι πρόκειται για μια ακόμα επικοινωνιακή φούσκα της κυβέρνησης και βέβαια είναι άλλο ένα δώρο προς τις μεταφορικές εταιρίες για να μπορούν να καταθέτουν τις πινακίδες από τα φορτηγά και άδειες φορτηγών, που δεν θέλουν να βάλουν άμεσα σε κυκλοφορία, περιμένοντας την …ανάπτυξη.

Όσο δε για εμάς τους αυτοαπασχολούμενους, δεν μας προσφέρει τίποτα αφού στην περίπτωση που θέλει κάποιος να σταματήσει να έχει το φορτηγό του ακίνητο, λόγο έλλειψης έργου και να μην πληρώνει φόρους εισοδήματος, επιτηδεύματος, αλληλεγγύης αλλά και τον ΟΑΕΕ αυξάνοντας το χρέος του ή αυτός που του έχουν κλέψει το φορτηγό και δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πάρει άλλο, η υπουργική απόφαση δεν του δίνει αυτό το δικαίωμα γιατί δεν θα πρέπει να χρωστάει ή να έχει ρυθμίσει τις οφειλές, πράγμα που σημαίνει να πληρώνει τη ρύθμιση και την τρέχουσα δόση!!!

 Και βέβαια μην ξεχνάμε ότι για να πάρει πίσω τις πινακίδες από το Υπουργείο θα πρέπει να έχεις φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, να μην χρωστάς δηλαδή και να έχεις την οικονομική επιφάνεια που προβλέπει ο νόμος τα γνωστά 9.000 ευρώ στην τράπεζα!!!

Εδώ να πούμε ένα ακόμα σημείο που αποδεικνύει ότι οι αυτοαπασχολούμενοι δεν υπάρχουν ούτε στο νόμο 4199, που αναφέρεται στον τίτλο της ΚΥΑ, στο άρθρο 121 με τίτλο «Προσωρινή ακινησία Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης» αναφέρει τα εξής:

Μετά το άρθρο 5 του ν. 3887/2010 (Α΄ 174) προστίθεται άρθρο με αριθμό 5Α, ως εξής:

«Άρθρο 5Α Προσωρινή ακινησία Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης

1. Η μεταφορική επιχείρηση μπορεί να θέτει σε προσωρινή ακινησία Φ.Δ.Χ. που διαθέτει. Για το σκοπό αυτόν καταθέτει την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες του Φ.Δ.Χ. στην αρμόδια υπηρεσία μεταφορών της Περιφέρειας.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη διακοπή ασφαλιστικών υποχρεώσεων του μεταφορέα κατά τη διάρκεια της προσωρινής ακινησίας.»

2. Κάτοχοι άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων διεθνών μεταφορών, οι οποίοι απέκτησαν την άδεια ή το αντίστοιχο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας λόγω προηγούμενης επαγγελματικής εμπειρίας χωρίς εξετάσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 346/2001 (Α΄ 233) και των προηγούμενων κανονιστικών διατάξεων για το ίδιο θέμα, απαλλάσσονται από τις εξετάσεις για την απόδειξη της επαγγελματικής τους επάρκειας για τη διενέργεια και εθνικών μεταφορών, εφόσον αποδεικνύουν ότι εργάζονταν συνεχώς ως διαχειριστές επιχείρησης διεθνών οδικών μεταφορών εμπορευμάτων κατά τα τελευταία δέκα έτη πριν από τις 4 Δεκεμβρίου 2009. Σε αυτούς η αρμόδια υπηρεσία μεταφορών της Περιφέρειας χορηγεί με αίτησή τους πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας για τις εθνικές και διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων.»

Διαβάστε προσεκτικά την ΚΥΑ αλλά και όλους αυτούς τους «νόμους» που βγάζουν κατά χιλιάδες, για να διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο που να βοηθάει τους αυτοαπασχολούμενους που ως γνωστόν είναι «διαρθρωτικό πρόβλημα» εδώ και πολλά χρόνια για το σύστημα.

Εμείς επισημαίνουμε την ανάγκη της συσπείρωσης όλων των Αυτοαπασχολούμενων στο Σωματείο μας, για να γίνει η φωνή μας δύναμη ανατροπής αυτής της πολιτικής που μας εξαφανίζει, που παλεύει για τα συμφέροντά μας και όχι για τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών του κλάδου.

Νέες επιβαρύνσεις στις ασφαλιστικές εισφορές

«Αντικίνητρο ασφάλισης και δήλωσης εισοδημάτων αναμένεται να αποτελέσει ο νέος τρόπος υπολογισμού των εισφορών από 1/1/2017 με το διπλό χαράτσι σε ελεύθερους επαγγελματίες, επιστήμονες και αγρότες. Είναι χαρακτηριστικό πως στα μεσαία και υψηλά εισοδήματα οι εισφορές σε κάποιες περιπτώσεις τετραπλασιάζονται».

Αυτά γράφονται στον Τύπο παραμονές του νέου τρόπου υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, που θα καταλήγουν πλέον στο υπερταμείο του ΕΦΚΑ και μπορεί με βεβαιότητα να πει κανείς ότι δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι τόσο σε αυτούς που έχουν εισόδημα και θα προσπαθήσουν να το κρύψουν, για να μην το «μοιράζονται» με το κράτος μέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών, αλλά σε εκείνους τους μικρούς και μεσαίους αυτοαπασχολούμενους και αγρότες, που δεν έχουν τα χρήματα να αντεπεξέλθουν στον τριπλασιασμό των ασφαλιστικών τους εισφορών, οι οποίες στο εξής θα υπολογίζονται για όλους πάνω σε κατώτερο εισόδημα περίπου 5.000 το άτομο.

Ολοι αυτοί, το πιθανότερο είναι να επιλέξουν από ανάγκη να μείνουν ανασφάλιστοι, όπως άλλωστε είναι σήμερα χιλιάδες μικροί ΕΒΕ που χρωστάνε στον ΟΑΕΕ, έστω κι αν αυτή η οφειλή είναι μικρότερη από 5.000 ευρώ, που δείχνει και τις μεγάλες δυσκολίες να αντεπεξέλθουν στα στοιχειώδη.

Κατά τ’ άλλα, είναι βέβαιο ότι τόσο ο ελλειμματικός προϋπολογισμός του ΕΦΚΑ από «γεννησιμιού» του όσο και μια ενδεχόμενη απόκλιση από τα προβλεπόμενα έσοδα, όπως αυτή που προαναγγέλλουν τα δημοσιεύματα, θα αποτελέσουν το νομιμοποιητικό υπόβαθρο των επόμενων αντιασφαλιστικών ανατροπών.